Fyrværkerikampagnen 2012/2013

Dette års landsdækkende fyrværkerikampagne sætter ind med en forebyggende indsats over for de 10-16-årige, som skal lære at have respekt for fyrværkeri.

Selvom vi i Danmark gennem de sidste 5-8 år har nedbragt skadesantallet til et historisk lavt niveau er den fortsatte indsats nødvendig:

Halvdelen af de 231 personer, der kom til skade sidste år var under 18 år – og størstedelen af dem var blot tilskuere.

Samtidig ved vi fra andre sammenhænge, at målgruppen kan have en positiv påvirkning på forældre og andre, der kan have en risikobetonet adfærd.

Kampagnens budskab er “Fyr den af med respekt”

– og understøttes af de 6 fyrværkeriråd

  • Køb og lav aldrig ulovligt fyrværkeri
  • Hold ikke fyrværkeri i hånden
  • Brug beskyttelsesbriller
  • Kast aldrig med fyrværkeri
  • Gå aldrig tilbage til en fuser
  • Brug en pose til fyrværkeriet

Kilde: Sikkerhedsstyrelsen  www.sik.dk

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Læs flere artikler

Login på din konto