På lørdag den 24. juni åbner portene til Roskilde Festivals campingby. Endnu engang kan festivalen melde udsolgt af alle partout-billetter, der giver adgang til den otte dage lange oplevelse med masser af musik og fællesskab på festivalpladsen.
Dermed har 80.000 musikelskere nu købt en billet, og kun endagsbilletter til onsdag 28. juni og torsdag 29. juni er tilbage, hvis man drømmer om at slå et smut forbi årets festival.
Roskilde Festivals talskvinde Christina Bilde siger:
“Det er fantastisk, at vi igen kan melde udsolgt. Vi glæder os til at tage godt imod de 80.000 deltagere, der har valgt den fulde oplevelse og dermed bliver en del af et tæt fællesskab i otte dage. Samtidig er billetsalget en positiv indikation på, at Foreningen Roskilde Festival igen forventer at leve op til non-profit-formålet og derfor kan donere et millionbeløb til velgørende formål efter festivalen.”
Den fulde festivaloplevelse favner i år mere end 180 koncerter fordelt på ni scener og masser af kunstprojekter, madoplevelser og et væld af aktiviteter, boformer og fællesskaber på festivalpladsen.
Billetterne er solgt i 82 forskellige lande, og 15% af partout-billetterne er i år solgt uden for Danmarks grænser.
I de senere år har Roskilde Festival meldt udsolgt af partout-billetter i 2010, 2011, 2012, 2014, 2015 og 2016.
Fortsat få endagsbilletter til onsdag og torsdag
Det er fortsat muligt at opleve stemningen på festivalpladsen i år og navne som The Weeknd, Justice, The XX, Solange, Nas og The Jesus & Mary Chain, hvis man sikrer sig en endagsbillet til dagene onsdag eller torsdag.
Endagsbilletter koster 995 kroner (eksklusiv gebyr).
Endagsbilletter til fredag 1. juli og lørdag 2. juli er udsolgt.
Pas på ugyldige billetter
Når Roskilde Festival er udsolgt, sælges der ofte billetter fra uofficielle steder – og sommetider til overpriser. Hvis billetter stjæles eller mistes, kan billetnumrene gøres ugyldige. På denne måde kan svindlere forsøge at sælge billetter, som i virkeligheden er ugyldige.
Roskilde Festival kan ikke tjekke, om billetter, der er købt andre steder end hos officielle salgssteder, er gyldige. I stedet opfordres interesserede til at købe eller sælge udsolgte billetkategorier via ventelisten på festivalens hjemmeside.
Roskilde Festival skabes af frivillige ildsjæle og er 100 % non-profit. Alt overskud doneres til kulturelle og velgørende formål, og siden begyndelsen i 1970’erne har Roskilde Festival genereret over 320 millioner kroner til udlodning.